بی حجابی عینکی با شیشه‌های مات

عینکی با شیشه‌های مات

بی‌حجابی و بدحجابی به‌عنوان یک رفتار نابهنجار اجتماعی همواره از بینشی ناشی می‌شود که حداقل آن این است که شخص بی‌حجاب یا بد‌حجاب، معتقد است که رفتار نابهنجار او اثری در جامعه ندارد. از این رو نسبت به پوشش خود بی‌تفاوت است.

جهان‌بینی شخص بدحجاب 

خیلی از بدحجاب‌ها یا بی‌حجابها چنین نگرشی دارند که این میل و سلیقه آن‌هاست که باید ملاک درستی و نادرستی رفتارهای آن‌ها باشد و پوشش خود را در قالب سود و ضرر شخصی ارزیابی می‌کنند، لذا برایشان اهمیتی ندارد که پوشش آن‌ها چه آسیبی به روح و روان جامعه می‌زند. چون فقط خود را می‌بینند و بس، آن‌طور که خودشان دوست دارند می‌پوشند نه آن‌طور که خدایشان می‌خواهد. و لو اینکه به خدایی در آسمان‌ها هم معتقد باشند که کاری به اهالی زمین ندارد.

جهان‌بینی شخص محجبه

یک بانوی محجبه و متعهد از اسارت خودخواهی و خودبینی رها است. درستی یا نادرستی رفتارهای خود را با محوریت خواست خدا ارزیابی می‌کند و سعی می‌کند ساعت درونش را با خواست خدا و مصالح واقعی دین برای خود و جامعه‌اش کوک کند. چنین بانویی، سختی پوشش چادر و حجاب را به قیمت بهداشت روانی جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان به جان می‌خرد و برخلاف یک بانوی بدحجاب که نگاهی بسته به خود و جامعه خود دارد، با یک دورنگاری از خود و جامعه، بهترین تصمیم را در امر پوشش انتخاب می‌کند و سهمی هرچند کوچک در سلامت روانی جامعه خواهد داشت.    

🌐 منبع

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
باسپاس فراوان از نظر دهی شما
وبلاگ را در چه حد ارزیابی می فرمایید؟
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.