چرا پوشش در زن ها باید بیشتر از مردها باشد؟

تحقیقات علمی درباره‌ی تفاوت‌های جسمی و روحی زن و مرد ثابت کرده است که مردها نسبت به محرک‌های چشمی حساس‌تر از زنان می‌باشند. تجربه‌های علمی نشان می‌دهد که آن اندازه که مرد از نگاه کردن به تَن و اندام زن تحریک می‌شود، زن از مشاهده‌ی مرد تحریک نمی‌شود.[1]

دین مقدس اسلام نیز متناسب با ویژگی‌ها و تفاوت‌های تکوینی زن و مرد، احکام و تعالیم نورانی خود را تشریع کرده است. مثلا برای حفاظت مردها از مفاسد ناشی از حساسیت بیشتر آنان نسبت به محرک‌های چشمی شهوت‌انگیز؛ آن‌ها را به مراقبت و کنترل بیشتر چشم در مواجهه با نامحرم مأمور کرده است.

خداوند زن‌ها را به حجاب و پوشش بیشتر در مواجهه با مردهای نامحرم دستور داده است و علت این که دستور پوشش کامل اختصاص به بانوان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی، بیشتر در زنان است. 

این زنان هستند که به حکم طبیعت خاص خود می‌خواهند دلبری کنند و مردان را دلباخته و در دام علاقه‌ی به خود اسیر نمایند. لذا انحراف برهنگی از انحراف‌های مخصوص زنان است و دستور پوشش کامل هم برای آنان مقرر گردیده است.[2]

پی‌نوشت:

[1]. تفاوت‌های زن و مرد از نظر فیزیولوژی و روانشناسی، دکتر محمود بهزاد، مجله‌ی نگین، ش134، تیرماه 1355

[2]. مسأله‌ی حجاب، شهید مطهری، ص85

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
باسپاس فراوان از نظر دهی شما
وبلاگ را در چه حد ارزیابی می فرمایید؟
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.