موضوعات: "ائمه اطهار(ع)" یا "حضرت زینب سلام الله علیها" یا "سیره عملی اهلبیت" یا "حضرت زهرا سلام الله علیها" یا "سایر معصومین علیهم السلام"

مکتب سلیمانی و مکتب فاطمی

تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار زیبا و بجاست. تلاقی دو مکتب فاطمی و سلیمانی..

شاید بتوان به یقین گفت هر که در مکتب فاطمه زهرا(س) رشد یافته است و سراسر وجودش نور فاطمی باشد، صاحب مکتب می شود و اینگونه همراه همیشگی فاطمه زهرا(س) در دو دنیا می گردد. مانند ولادت امام راحل(قدس سره) و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س).

در مکتب فاطمی هم جهاد است و هم دفاع از ولایت، هم جهاد تبیین است و هم دشمن شناسی و در این مسیر هم آزار و اذیت دوست و دشمن است و هم پاداش شهادت. همه اینها را مومن واقعی از مادرش به ارث می برد. چرا که شهدا به وجه الله نظر می کنند و وجه الله چیزی جز ائمه معصومین علیهم السلام نیست.

مکتب سلیمانی به ما یاد داد که هر آنکس چشمانش با اشک بر فاطمه زهرا(س) تر شود و بااین حال خو گرفت خدا دلش را آماده حضور حضرتش خواهد نمود، واین تقارن را هم روزی او خواهد کرد.

این مکتب فاطمی است که سلیمانی ساز است، هر کس در این مکتب رشد کند نتیجه اش جز مخلص بودن و مردمی بودن و خدمت و دلسوزی و به جان خریدن آزار و اذیت ها و در آخر شهادت نخواهد بود.

امروز مکتب سلیمانی بیش از پیش ارزش خود را نشان می دهد. که می تواند چراغ راه جمهوری اسلامی و هر ایرانی باشد و فرهنگ سازی جهاد تبیین از منویات مقام معظم رهبری را در کشور تسریع بخشد‌

حاج قاسم در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش نوشته بود:

خداوندا! ای قادر عزیز و ای رحمان رزّاق، پیشانی شکر شرم بر آستانت می‌سایم که مرا در مسیر فاطمه اطهر و فرزندانش در مذهب تشیّع، عطر حقیقی اسلام، قرار دادی و مرا از اشک بر فرزندان علی‌بن ابی‌طالب و فاطمه اطهر بهره‌مند نمودی؛ چه نعمت عظمایی که بالاترین و ارزشمندترین نعمتهایت است؛ نعمتی که در آن نور است، معنویت، بیقراری که در درون خود بالاترین قرارها را دارد، غمی که آرامش و معنویت دارد.

این راز مکتب سلیمانی است که ریشه‌اش در مکتب فاطمه زهرا سلام الله علیها است

باید در این مکتب بود و ماند تا ظهور حضرت حجت روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء

 مطالب مرتبط

لقب شهیدالقدس & قهرمان ملی بودن حاج قاسم به اعتراف منو تو & در مسیر حاج قاسم & به نیت حاج قاسم & رسالت بانوان در حفظ و نشر مکتب حاج قاسم & انتقام سخت مادران

 

 

 

سیره عملی حضرت زهرا س (قسمت۲)

حضرت زهرا(سلام الله علیها)، الگوی ایثار

ایثار، بالاترین درجه سخاوت و به معنای برتری دادن دیگران بر خود است که به مراتب بالاتر از انفاق است. به شهادت آیات قرآن و سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بانوی بزرگ اسلام در همه زمینه‌ها همچون ایمان، انجام اعمال نیک، دفاع از ولایت، پرورش و تربیت فرزند و … الگو و سرآمد است.

یکی از مشهورترین داستان‌های قرآنی که در آیات ابتدایی سوره انسان است، ایثار و انفاق امیرالمؤمنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مِسکین و یتیم و اسیر است: «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً و غذای خود را با علاقه (و نیاز) به آن و از روی محبت خدا، به فقیر و یتیم و اسیر انفاق می‌کنند».(سوره انسان ،آیه۸)

بس که انفاق مال و جان کردی   

 آیه آمد به شأنت ای زهرا

هر یتیم و اسیر و مسکینی  

 بهره‌مند از عطایت ای زهرا

با توجه به اینکه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) الگوی جاودانه‌ای برای تمام بشریت است، با درس‌آموزی از انفاق و ایثار حضرت و به‌کارگیری آن در جوامع در هر زمان و مکان از جمله جامعه امروزی ما، می‌توان عدالت اجتماعی و اقتصادی را به دور از فاصله طبقاتی و تبعیض‌های گوناگون شاهد بود

سیره عملی حضرت زهرا س

قرنها قبل از ایجاد جنبش فمینیست و شعار زن زندگی آزادی، اسلام عزیز، زن را چنان شکوه و جلالی داد که از همان ابتدا حق مشارکت سیاسی و بیعت با رسول خدا برای وی قائل شد!زنی که می‌خواهد با پیامبر بیعت کند(به عنوان انسان حق مشارکت سیاسی پیداکند)، چند ویژگی و تعهد باید داشته باشد:یکی از مهمترین آن، تعهد به عدم قتل فرزند است!(سوره مبارکه ممتحنه)

عده ای به سخره گرفته اند که مگر امروز در این دنیای متمدن!! کسی فرزند خود رازنده به گور میکند؟! از آنجا که جامعیت قرآن و قابلیت انطباق در همه ازمنه امری مسلم است بهتر است در زندگی متمدن غور کنیم!

با این فرمول که جمعیت یکی از ارکان قدرت برای دولت‌هاست!

به موازات ایجاد سیاستهای خبیث کنترل جمعیت(اغلب با گسترش تفکر مادی گری و راحت طلبی) و دروغ بزرگ فرزند کمتر زندگی بهتر،غربالگری (مجموعه ازمایشات و سونوگرافیها جهت تشخیص سلامت جنین!) نامی آشنا در جوامع امروزی است.و اینقدر آهسته و مداوم در زندگی ما رسوخ نموده که امری بدیهی جلوه میکند! و چه هزینه هایی که بر خانواده ها و نظام اسلامی تحمیل می‌شود! و استرس های متعددی که والدین بالاخص مادر در دوران حمل که باید دوران ارامش باشد،تحمل می‌نمایند. اما اصل مطلب اینکه تابحال چند هزار، چند میلیون،چندn بچه شیعه با این دسیسه نابود شده اند؟!آنهم به بهانه احتمال و نه قطعیت!!! و درصد خطای بسیار بالا..

در نوشتار قبل عرض کردیم الد الخصام(شدیدترین دشمنان) درصدد هلاکت و نابودی حرث و نسل است! 

از طریق آزمایشات غربالگری(که بحمدالله از حالت اجباری خارج شد.اما عده ای خانواده هایی را که درگذشته غربالگری انجام نمیدادند،با برچسب ضدنظام و ضد ولی، مورد عنایت قرارمیدادند!)

اسقاط جنین(که معنای آن گاها با سقط جنین خلط میشود)، و عادی انگاری آن از اهم مصادیق سیاستهای هلاکت نسل است که توسط طواغیت و منافقین عالم رهبری می‌گردد!(بحثی مفصل است که مجالی دیگر میطلبد)

واکسنهای متعددی که از بدو تولد و به بهانه های مختلف به کودکان تزریق میشود، و شاهد ضعیف شدن نسل ها نسبت به نسل قبلی هستیم! و رشد امار ناباروری های اولیه و ثانویه که بخشی از آن را معلول تزریقات متعدد می‌دانند.(ارتباط واکسنها با رشد امار کودکان اوتیسمی در اروپا و امریکا از مهمترین موضوعات تحقیقیات علمی است)

عقیم نمودن افراد و سهل الوصول بودن لوازم پیشگیری از بارداری!

آموزش‌های پیش از ازدواج، به جای تعلیم آداب زفاف از نگاه اسلام و آثار معنوی آن، اغلب در راستای تحدید نسل و به اصطلاح تنظیم خانواده است!

خدایی کردن و تصمیم برای تولد یا عدم تولد انسانها کار بندگان نیست.در خلقت خداوند دخالت نکنیم!

البته مصادیق هلاکت نسل محدود به موارد فوق الذکر نمیباشد و در این مختصر نمیگنجد.

مرتبط با سیاستهای کاهش جمعیت مراجعه بفرمایید به کتاب بسیار ارزشمند “کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکره مسلمین” به قلم علامه محمدحسین طهرانی، که توسط نفوذ افکار و مهره های صهیونیستی در دهه ۷۰ در ایران اسلامی ما ممنوع الچاپ شد!!! در ادامه فایل پی دی اف کتاب قرار داده می‌شود.

از سیره عملی خانم حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیریم.

مبارزه با صهیونیسم فقط در فلسطین نیست..انشالله با جهاد تبیین و روشنگری، با اتحاد و همدلی و با تدبر در فرامین ولی، مسلمین جهان طرحی نو رقم خواهند زد!نظم نوین جهانی با محوریت تمدن اسلامی

شهادت حضرت زهرا افسانه یا واقعیت؟

 شهادت حضرت زهرا افسانه یا واقعیت؟

بررسی از کتب دست اول اهل سنت

برای دانلود فیلم  اینجا کلیک کنید

دلیل عدم ازدواج حضرت معصومه سلام الله علیها

گرچه امام کاظم ع وصیت کرده بود 1که دختران ایشان با مشورت برادر ازدواج کنند اما برخلاف آن چه برخی چون تاریخ عقوبی2پنداشته این امر علت عدم ازدواج انان نیست (حتی برخی چون «باقر شریف القرشی» از سیره‌نویسان برجسته معاصر، در کتاب «حیات‌ موسی بن جعفر (ع)» به صراحت آن را مجعول و بی‌اساس معرفی می‌کند.)3و بلکه علت آن، وجود اختناق شدید هارونی و مأمونی بود که باعث شد احدی از شیعیان مومن جرئت نکند به راحتی به خانه موسی بن جعفر و بعد از او فرزندش رفت و آمد داشته باشد و داماد آن خانواده گردد. از طرف دیگر، زندانی شدن حضرت موسی بن جعفر(ع) و سرانجام شهادت او، و احضار شدن حضرت رضا(ع) به خراسان و دورافتادن از خواهران، مزید بر این علت بود.

و شاید کسانی که که به خواستگاری می آمدند به لحاظ ایمانی کفو اهل بیت نبوده اند چنان که صاحب منتهی الامال به ان اشاره کرده اند4

علاوه بر اینها باید بدانیم که حضرت معصومه در سنین جوانی از دنیا رفته اند شاید در صورت استمرار حیات با مورد مناسب ازدواج می نمودند. 

برخی نیز با رد تام بودن دلیل فوق ، تجرد را پیام مبارزه درد ختران امام موسی کاظم ع عنوان کرده اند ، همانطور که مخفی بودن قبر حضرت زهرا س برای ایشان چنین حالتی داشته است

1.کلینی، اصول کافی، ج۱، ص ۳۱۷.

2.احمد بن‌ اسحاق یعقوبی؛ محمدابراهیم آئینی (۱۳۸۹) «تاریخ یعقوبی»، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.

3.باقر شریف القرشی (۱۳۸۸) «موسوعه سیره اهل البیت علیهم‌السلام: الامام موسی بن جعفر (ع)»، تهران: معروف.

4.شیخ عباس قمی (۱۳۸۸) «منتهی الامال»، تهران: علویون.

حضرت معصومه ‏عليها السلام نمايى از حضرت زهرا عليها السلام‏

شباهت‏هاى متعددى را می‏توان بين حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) بيان كرد كه همه، حكايت از شرافت ذاتى حضرت دارند. 

مرحوم آيه اللّه العظمى مرعشى نجفی ‏قدس سره از پدر بزرگوار خود -آيه اللّه سيد محمود مرعشى- نقل مى‏ كند كه او در نجف اشرف زندگى مى ‏كرد و بسيار مشتاق بود به طريقى محل دفن جده‏ اش حضرت زهرا عليها السلام را پيدا و زيارت كند. 

براى اين مقصود ختم مجرّبى را -كه شامل چهل شب عبادت در حرم اميرالمؤمنين‏ عليه السلام و امور ديگر بود- انجام داد تا شايد حضرت على‏ عليه السلام او را به محلّ قبر شريف حضرت زهرا عليها السلام راهنمايى كند. 

شب چهلم، بعد از انجام ختم و توسّل فراوان، به بستر خواب رفت. در عالم خواب به محضر امام باقر عليه السلام يا امام صادق‏ عليه السلام رسيد. امام به او فرمود: «عليك بكريمه اهل البيت- به زيارت كريمه اهل بيت‏ عليهم السلام برو-» پدرم تصور كرده بود منظور امام، زيارت حضرت زهرا عليها السلام است لذا به امام عرض مى‏ كند: قربانت گردم من نيز برنامه ختم را براى همين منظور انجام داده ‏ام تا قبر آن حضرت را نشانم دهيد. 

امام مى ‏فرمايد: «منظور من قبر شريف حضرت معصومه ‏عليها السلام در قم است. محلّ دفن حضرت زهرا از اسرار الهى است. طبق وصيت خانم بايد قبر مخفى بماند و من نمى ‏توانم قبر حضرت فاطمه‏ عليها السلام را بر خلاف وصيّت او معلوم كنم. به زيارت حضرت معصومه‏ عليها السلام برو گويا به زيارت حضرت زهراعليها السلام رفته‏ اى»

منبع: کريمه اهل بيت‏ عليهم السلام، على اكبر مهدى پور، ص 43

کتاب بانوی مطهره

کتاب بانوی مطهره تازه نشر در موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها 

 دانلود پی دی اف کتاب از اینجا

 

 

دانلود کتاب صدف کوثر ۲

کتاب صدف کوثر (جلد ۲)

نویسنده: جمعی از نویسندگان

ناشر: جامعة المصطفى العالمية / قم

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۵۲۰

توضیح: کتاب حاضر مجموعه مقالات برگزیده همایش علمی صدف کوثر است که به مناسبت تجلیل از مقام شامخ حضرت خدیجه سلام الله علیها در قم برگزار گردیده بود.

برای دانلود کتاب بصورت pdf اینجا را کلیک کنید.

مطالب مرتبط

صدف کوثر جلد ۱

سبک زندگی حضرت زینب سلام الله علیها

سبک زندگی حصرت زینب

 سبک زندگی حضرت زینب علیهاالسلام

✅ نماز شبش ترک نشد.

✅ مطیع محض ولایت بود.

✅ نگاه توحیدی داشت.

✅ ایثار کرد و از خود گذشت.

مطالب مرتبط

زینب و احساس شخصیت & حضرت زینب در کلام رهبری & پیام روشن زینب در کربلا برای امروز & پیروزی زینب در امتحانات & زنان الگو(حضرت زینب الگوی صابران)

زنان الگو(أم کلثوم الگوی مبلغان)

ام کلثوم الگوی مبلغان

ایشان با نام زینب صغرا است و همچون خواهرش زینب کبری(س) سخنور و دانا بود.

همراه سیدالشهدا(ع) و پس از عاشورا در مسیر اسارت به تبلیغ پیام شهدا پرداخت. یکی از مهمترین کارهایش هنگام ورود اسرا به کوفه بود که توانست در میان انبوه جمعیت با وادار نمودن آنها به سکوت، کوفیان را به سبب کوتاهی در یاری امان حسین(ع) ملامت نماید.

خطبه آتشین او چنان اثر کرد که همگان گریستند و زنان صورت خراشیدند و… ۱

هنگام ورود اسرا به شام نیز با صلابت و قدرتمندانه درخواست هایی از شمر نمود، اینکه اسرا را از دروازه ای کم جمعیت وارد کنند و سرها را از اسرا دور نگه دارند تا مردم به تماشای آنها مشغول شوند و کمتر به چهره اهل بیت پیامبر(ص) نگاه کنند اما با عملکرد بی شرمانه شمر بر خلاف این درخواست مواجه گردید.۲

این بانوی بزرگ در ایام حضور در دمشق نیز هرگز از بیان حقایق و افشای جنایات امویان کوتاهی نکرد.

تمامی ارکان تبلیغ از جمله ویژگی های محتوای صحیح و اثرگذار، امتیازات دعوت و زیبایی و رسایی بیان را با بهترین صفات یک مبلغ شامل دلسوزی و مهربانی، فروتنی و تواضع به همراه صبر و استقامت، صلابت و صداقت به گوش اهل کوفه و شام رساند و توانست تمامی چالش های طول اسارت را به فرصتی ناب و روشنگرانه تبدیل نماید و مانند خواهرش زینب(س) با بهره گیری از روش و منش مبلغ بزرگ تاریخ، رسول اکرم(ص) جد بزرگوارش و بلاغت و فصاحت علی(ع) پدر گرامیش به روشنگری بپردازد.۳

پس از بازگشت اهل بیت امام حسین(ع) به مدینه وی نیز از کسانی بود که گزارش سفر خونین را در قالب شعر به مردم داد.

مدينة جدنا لا تقبلينا

فبالحسرات والأحزان جئنا

خرجنا منك بالأهلين طرا

رجعنا لا رجال و لا بنينا ۴

ای شهر جدما! ما را نپذیر زیرا حسرت ها و حزن ها آورده ایم. درحالی از تو بیرون رفتیم که همه اهل بیت با ما بودند اما اکنون که برگشته ایم، مردان و پسران بین ما نیستند.

پی نوشت 

۱. مقرم، مقتل الحسین، ص۲۱۶

۲.همان، ص ۳۴۷

۳.نگارنده

۴.مقرم، مقتل الحسین، ص ۳۷۵

مطالب مرتبط

زنان الگو(زینب(س) الگوی صابران

 

1 3 4 5 ...6 7