موضوع: "زنان"

اینفوگرافی بانوان قبل و بعد انقلاب

اینفوگرافی بانوان قبل و بعد انقلاب

زن زندگی آزادی به سبک انقلاب اسلامی

مناظره علمی با موضوع عدالت جنسیتی دکتر فریبا علاسوند و سرکار خانم توران ولیمراد+دانلود فیلم

مناظره علمی با موضوع “عدالت جنسیتی”

اراده نظام برای حل مشکلات بانوان

فعالیت زنان در حوزه های مختلف اجتماعی

آمار ها نشان دهنده ی رشد زنان پس از انقلاب اسلامی است

سرکار خانم دکتر فریبا علاسوند و سرکار خانم توران ولیمراد 

شنبه 14 بهمن 1402

 شبکه چهار

جهت مشاهده فیلم کامل این مناظره بر روی لینک زیر کلیک کنید🔻 

اینجا

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده

مادر سازنده ای برتر

آنکه چیزی میسازد…

آماده می‌کند…

پدیده‌ای نو و تازه می‌آورد…

سازگار سازوار است…

علاج‌کننده‌ای مؤثر است… 

نوازش‌کننده‌ای دلگرم‌کننده است…را سازنده گویند.

در میان موجودات، برترین موجود، انسان است(فتبارک الله احسن الخالقین) و برترین سازنده‌ی انسان در این عالم خاکی مادر.

“زن مسلمان باید در دامن پرمهر و پرعطوفت و با سخنان پرنکته و مهرآمیزش، فرزندان سالمی را از لحاظ روانی تربیت‌کند؛ انسانهای بی‌عقده، انسانهای خوش‌روحیه، انسانهای سالم از لحاظ روحی و اعصاب، در دامان او پرورش پیدا کنند و مردان و زنان و شخصیت‌های جامعه را به‌وجود آورد.

مادر از هر سازنده‌ای، سازنده‌تر و باارزشتر است. 

بزرگترین دانشمندان، ممکن است مثلاً یک ابزار بسیار پیچیده الکترونیکی را به وجود آورند، موشکهای قارّه‌پیما بسازند، وسایل تسخیر فضا را اختراع کنند؛ اما هیچ یک از این‌ها اهمیت آن را ندارد که کسی یک انسان والا به‌وجود آورد. 

و او، مادر است.”

۲۵ آذر ۱۳۷۱، بیانات در دیدار بانوان

کتابی که رهبر معظّم انقلاب در دیدار بانوان به آن اشاره داشتند چه بود؟

قابل توجه دوستان و همراهان عزیز

کتاب «زن و خانواده»

دفتر سی‌و‌چهارم از مجموعه‌ی ۴۰جلدی ره نامه

 […] دیروز یک کتابی برای من آوردند که صحبتهایی بود که خود بنده کرده بودم، چاپ شده بود، ندیده بودم؛ نگاه کردم دیدم خیلی از حرفهایی که آماده کرده بودم و میخواستم امروز اینجا بگویم، در آن کتاب هست و قبلاً بارها گفته شده؛ در این زمینه‌ها زیاد صحبت کرده‌ایم.

سیره عملی حضرت زهرا س

قرنها قبل از ایجاد جنبش فمینیست و شعار زن زندگی آزادی، اسلام عزیز، زن را چنان شکوه و جلالی داد که از همان ابتدا حق مشارکت سیاسی و بیعت با رسول خدا برای وی قائل شد!زنی که می‌خواهد با پیامبر بیعت کند(به عنوان انسان حق مشارکت سیاسی پیداکند)، چند ویژگی و تعهد باید داشته باشد:یکی از مهمترین آن، تعهد به عدم قتل فرزند است!(سوره مبارکه ممتحنه)

عده ای به سخره گرفته اند که مگر امروز در این دنیای متمدن!! کسی فرزند خود رازنده به گور میکند؟! از آنجا که جامعیت قرآن و قابلیت انطباق در همه ازمنه امری مسلم است بهتر است در زندگی متمدن غور کنیم!

با این فرمول که جمعیت یکی از ارکان قدرت برای دولت‌هاست!

به موازات ایجاد سیاستهای خبیث کنترل جمعیت(اغلب با گسترش تفکر مادی گری و راحت طلبی) و دروغ بزرگ فرزند کمتر زندگی بهتر،غربالگری (مجموعه ازمایشات و سونوگرافیها جهت تشخیص سلامت جنین!) نامی آشنا در جوامع امروزی است.و اینقدر آهسته و مداوم در زندگی ما رسوخ نموده که امری بدیهی جلوه میکند! و چه هزینه هایی که بر خانواده ها و نظام اسلامی تحمیل می‌شود! و استرس های متعددی که والدین بالاخص مادر در دوران حمل که باید دوران ارامش باشد،تحمل می‌نمایند. اما اصل مطلب اینکه تابحال چند هزار، چند میلیون،چندn بچه شیعه با این دسیسه نابود شده اند؟!آنهم به بهانه احتمال و نه قطعیت!!! و درصد خطای بسیار بالا..

در نوشتار قبل عرض کردیم الد الخصام(شدیدترین دشمنان) درصدد هلاکت و نابودی حرث و نسل است! 

از طریق آزمایشات غربالگری(که بحمدالله از حالت اجباری خارج شد.اما عده ای خانواده هایی را که درگذشته غربالگری انجام نمیدادند،با برچسب ضدنظام و ضد ولی، مورد عنایت قرارمیدادند!)

اسقاط جنین(که معنای آن گاها با سقط جنین خلط میشود)، و عادی انگاری آن از اهم مصادیق سیاستهای هلاکت نسل است که توسط طواغیت و منافقین عالم رهبری می‌گردد!(بحثی مفصل است که مجالی دیگر میطلبد)

واکسنهای متعددی که از بدو تولد و به بهانه های مختلف به کودکان تزریق میشود، و شاهد ضعیف شدن نسل ها نسبت به نسل قبلی هستیم! و رشد امار ناباروری های اولیه و ثانویه که بخشی از آن را معلول تزریقات متعدد می‌دانند.(ارتباط واکسنها با رشد امار کودکان اوتیسمی در اروپا و امریکا از مهمترین موضوعات تحقیقیات علمی است)

عقیم نمودن افراد و سهل الوصول بودن لوازم پیشگیری از بارداری!

آموزش‌های پیش از ازدواج، به جای تعلیم آداب زفاف از نگاه اسلام و آثار معنوی آن، اغلب در راستای تحدید نسل و به اصطلاح تنظیم خانواده است!

خدایی کردن و تصمیم برای تولد یا عدم تولد انسانها کار بندگان نیست.در خلقت خداوند دخالت نکنیم!

البته مصادیق هلاکت نسل محدود به موارد فوق الذکر نمیباشد و در این مختصر نمیگنجد.

مرتبط با سیاستهای کاهش جمعیت مراجعه بفرمایید به کتاب بسیار ارزشمند “کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکره مسلمین” به قلم علامه محمدحسین طهرانی، که توسط نفوذ افکار و مهره های صهیونیستی در دهه ۷۰ در ایران اسلامی ما ممنوع الچاپ شد!!! در ادامه فایل پی دی اف کتاب قرار داده می‌شود.

از سیره عملی خانم حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیریم.

مبارزه با صهیونیسم فقط در فلسطین نیست..انشالله با جهاد تبیین و روشنگری، با اتحاد و همدلی و با تدبر در فرامین ولی، مسلمین جهان طرحی نو رقم خواهند زد!نظم نوین جهانی با محوریت تمدن اسلامی

سراب وعده ازدواج

یکی از آسیب‌های جدی روابط آزاد دختران و پسران، اسیر شدن دختران در روابط دوستی بدون تعهد است.

مرد با دلایل مختلف از تعهد دادن طفره می‌رود. و دختر به علت وابستگی عمیق که رفته رفته هم زیاد می‌شود امیدوار به تعهد و وابسته کردن مرد می‌ماند.

مواردی بوده است که دختر تا ۱۰سال متعهد به کسی در رابطه مانده است. و فرصت‌های ازدواج خوب و فرزند آوری از دستش رفته است.

در این ویدئو روانشناس مرد پاسخ معقولی به دخترانی که در این شرایط هستند، می‌دهد.

برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید

مهمترین سلاح استراتژیک زنان غزه

اولین مصاحبه مادری که چند روز پیش در عیترون سه دختر و مادرش را از دست داد. به نظرم آنچه در صلابت جملات و لحن و زبان بدن این مادر دیده می‌شود مهم‌ترین سلاح استراتژیک وتعیین کننده‌ی مقاومت است: ایمان.

معنای مارأیت الا جمیلا

چقدر عجیب بود این زن!

چقدر جای این تصاویر خالیه در میان این همه تصاویر گریه و زاری.

دانلود فیلم از اینجا

مقاله "مقایسه تطبیقی کنوانسیون زنان با حقوق بشر زنان در قوانین داخلی ایران"

مقاله “مقایسه تطبیقی کنوانسیون زنان با حقوق بشر زنان در قوانین داخلی ایران" 

نویسندگان: معصومه رمضانی، طاهره ابراهیمی‌فر و اردشیر سنایی—-فصلنامه مطالعات روابط بین‌الملل، تابستان 1402

تعداد صفحات: 32

اشاره: 

پژوهش حاضر در صدد پاسخگویی به این سؤال است که کنوانسیون زنان و نیز قوانین داخلی ایران چه رویکردی به حقوق زنان داشته و مصادیق این حقوق به چه نحو در منابع حقوقی مذکور بروز و ظهور داشته است؟ یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که تعارضات حقوقی در حوزه‌های تابعیت، اقامتگاه و مسکن زنان، حقوق خانوادگی، حقوق فرهنگی، حق اشتغال، حق برخورداری از ارث، حقوق سیاسی (حق انتخاب شدن)، اهلیت حقوقی، تساوی در برابر قانون و… میان حقوق ایران و مفاد کنوانسیون زنان به چشم می‌خورد‌ که عمدتاً ناشی از اختلاف در تفاسیر و نیز وجود برخی ابهامات حقوقی می‌باشد؛ این تعارضات زمینه‌ساز آن گردیده که جمهوری‌ اسلامی ایران به کنوانسیون زنان سازمان ملل‌ متحد ملحق نگردد و این عدم الحاق به طرح ادعاهایی مبنی بر «ناقض حقوق زنان» بودن کشورمان دامن زده است؛ حال آنکه، ادعای مطرح شده، مبنای حقوقی قابل‌ توجه و اثرگذاری در مجامع و محاکم بین‌المللی ندارد…

دانلود pdf مقاله

باحجاب می شودافتخار آفرینی کرد

✔ با حجاب میشه افتخارآفرین بود 

دکتر طناز بحری

مطالب مرتبط

پیروزی زنان با حجاب & 

 

قهرمانی الناز دارابیان و بی مهری رسانه ها نسبت به افتخارآفرینی اش

دو روز پیش این شیرزن «الناز دارابیان»

رکورد آسیا رو شکست ؛ طلا گرفت؛ پرچم ایران رو بالا آورده؛ برای اهدای مدال با چادر اومد؛ با بچه سه ماهه ش اومد؛ با خواندن سرود ملی اشک ریخت؛ بعد هم گفته مدالم رو به کودکان غزه اهدا می‌کنم.

ولی رسانه‌هامون چقدر بهش ضریب دادند!؟