8خطر برای جوان مومن انقلابی

                                                                          

1.پشت کردن به انقلاب: در راه انقلاب اگر ثبات قدم وجود نداشت، اگر پیوستگی حرکت وجود نداشت انسان رابطه اش با خدا قطع می شود. این بی وفایی به انقلاب است؛ همیشه بودند کسانی که به انقلاب بی وفایی کردند؛ به انقلاب دلبستگی خود را کم کردند؛ به انقلاب پشت کردند.

2.یأس وناامیدی: جوانهای عزیز، روی ما سر مایه گذاریهای زیادی می کنند؛ حواستان جمع باشد. عده ای را به بی تفاوتی می کشاند وعده ای را دلسرد ومأیوس می کند؛ یأس بزرگترین آفت جوان است. جوانها بدانند که متأسفانه یأس به روح جوان زودتر راه پیدا می کند. همچنان که امید اینگونه است. در مقابل یأسی که دشمن می خواهد به جوانها تلقین وتزریق کند خودتان را مصونیت بدهید.

3.منزوی شدن: از کارهای دشمن این شد که این مجموعه های مومن را منزوی کند. جوان بی تجربه است. به مجرد اینکه ببیند در یک دستگاه رسمی کشور…دو نفر به او اخم کردند، به او بی اعتنایی کردند، او را تحقیر کردند؛ در حرکتش اثر می گذارد واو را کند می کند.

4.رفتار تکفیری: من در مورد تذکرات، معتقدم باید با منطق محکم وبا بیان روشن، نقطه نظرات را صحیح ارائه بدهند. با تهمت زنی وجنجال آفرینی، بنده موافق نیستم، یا تکفیر کردن ومتهم کردن این وآن، بنده موافق نیستم.

5.افراط وتفریط: مبادا حرکت انقلابی جوری باشد که بتوانند تهمت افراطی گری به او بزنند. از افراط وتفریط بایستی پرهیز کرد. جوانهای انقلابی بدانند، همانطور که کناره گیری وسکوت وبی تفاوتی ضربه می زن، زیاده روی هم ضربه می زند.

6.نفوذ دشمن: جوان حزب اللهی هم باید باهوش باشد. باید چشمهایش را باز کند ونگذارد کسی در صفوف او رخنه کند به نام امر به معروف ونهی از منکر فسادی ایجاد نماید که چهره حزب الله را خراب کند. باید مواظب باشید. این بر عهده خودتان است.

7.ظلم به دیگران: اینجور نباشدکه یک کسی ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جاده حق تعدی کنیم. جوانهای انقلابی ومومن وعاشق امام که حرف می زنند، می نویسند، اقدام می کنند، کاملا رعایت کنید.

8.انقلابی منفی شدن: انقلابی منفی به آن انقلابی می گفتیم که از میان کار وتلاش وحرکت، آنجایی که دردسری داشت عقب می کشید. انقلابی بود، اما انقلابی وجاهت طلب وراحت خواه، انقلابی که می گفت من مبارزه ام را قبل از انقلاب کرده ام، اکنون دیگر می خواهم احترام شوم.

  • 5 stars
    نظر از: ميرزامحمودي
    1397/07/21 @ 11:06:12 ب.ظ

    ميرزامحمودي [عضو] 

    سلام
    عالی بود

  • پاسخ از: شمس
    1397/07/22 @ 09:39:41 ق.ظ

    شمس [عضو] 

    سلام
    تشڪر از لطف و حضورتون
    در پناه حق، مؤید ومنصور باشید

  • نظر از: رحیمی
    1393/12/21 @ 07:39:23 ق.ظ

    رحیمی [عضو] 

    با سلام
    هشت همراه
    مرحوم شیخ طوسی رحمهُ الله علیه در کتاب خود آورده ‌است :
    روزی شخصی بر امام سجّاد زین ‌العابدین علیه‌ السّلام وارد شد و عرضه داشت: ای پسر رسول ‌خدا، شب را چگونه و در چه‌ حالتی سپری نمودی؟ و اکنون در چه‌ حالتی هستی ؟ حضرت در پاسخ چنین اظهار نمود: شب را گذراندم و هم‌ اکنون درحالتی می‌ باشم که هشت ‌چیز به‌ دنبال من می‌ باشند و مرا می‌ طلبند: 1- خداوند متعال، که از من اطاعت و اجرای دستورات و انجام واجبات و وظایف را می ‌طلبد. 2- پیغمبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم ، که انجام مستحبات و کارهای پسندیده را از من می ‌طلبد. 3- عائله و خانواده ام، که از من نفقه و مایحتاج زندگی خود را درخواست دارند. 4- هوای نفس، که آرزوی رسیدن به خواسته‌ های خود را دارد. 5- شیطان، که می‌ خواهد مرا مطیع و فرمان‌ بر خویش قرار دهد. 6- دو ملک مأمور الهی، که در همه ‌جا و همه‌ی حالات همراه من هستند و از من صداقت و درستکاری می‌ خواهند. 7- ملک ‌الموت و عزرائیل است، که هر لحظه ممکن است روح و جان مرا بگیرد. 8- و در نهایت قبر است، که در انتظار دریافت و تحویل بدن و جسم من به درون خود می ‌باشد. سپس امام علیه‌ السّلام افزود: اکنون حال کسی که در چنین حالات و در مقابل چنین طلبکارانی قرار گرفته ‌است، چگونه می‌تواند باشد. (1) منبع : چهل داستان و چهل حدیث از امام زین ‌العابدین، عبدالله صالحی. (1) اعیان الشیعه، ج1، ص 645
    =================
    شمس:باسلام .خیلی عالی بود .ممنونم از بازدیدتوندر پناه حق،سربلتد وپیروز باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
باسپاس فراوان از نظر دهی شما
وبلاگ را در چه حد ارزیابی می فرمایید؟
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.