حیای فاطمی

? در بحار الانوار از موسى بن جعفر به نقل از اميرالمؤمنين علیهما السلام آمده است: روزى حضرت زهرا سلام الله علیها نزد پدرش رسول خدا صلی الله علیه و آله بود كه مردى نابينا وارد شد، حضرت فاطمه سلام الله علیها خود را مخفى كرد. پیامبر صلی الله علیه و آله به او فرمود: “چرا در حجاب قرار گرفتی در حالى‌که او تو را نمی‌دید؟” حضرت فاطمه پاسخ داد: “اگر او مرا نمی‌بیند، من که او را می‌بینم، و او بوى تن مرا نیز حس می‌کند.” پیامبر فرمود: “أَشْهَدُ أَنَّکِ بَضْعَةٌ مِنِّی"؛ شهادت می‌دهم که تو پاره‌اى از وجود من هستى".

? وجود حضرت زهرا سلام الله علیها آنقدر با حق منطبق است که حضرت رسول فرموده: “اِنّ َ اللهَ یَغضِبُ لِغَضَبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها” خدا با غضب فاطمه غضب کرده و با رضای او راضی می‌شود یعنی رضای فاطمه رضای خداست و غضب او غضب خداست.

? هرگاه حضرت زهرا سلام الله علیها وارد می‌شدند. پیامبر صلی الله علیه و آله از جای خود برخاسته و به استقبال دختر خود می‌رفتند و او را جای خودشان می‌نشاندند…

 شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) تسلیت باد

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
باسپاس فراوان از نظر دهی شما
وبلاگ را در چه حد ارزیابی می فرمایید؟
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.