موضوع: "حضرت زهرا سلام الله علیها"

مکتب سلیمانی و مکتب فاطمی

تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار زیبا و بجاست. تلاقی دو مکتب فاطمی و سلیمانی..

شاید بتوان به یقین گفت هر که در مکتب فاطمه زهرا(س) رشد یافته است و سراسر وجودش نور فاطمی باشد، صاحب مکتب می شود و اینگونه همراه همیشگی فاطمه زهرا(س) در دو دنیا می گردد. مانند ولادت امام راحل(قدس سره) و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س).

در مکتب فاطمی هم جهاد است و هم دفاع از ولایت، هم جهاد تبیین است و هم دشمن شناسی و در این مسیر هم آزار و اذیت دوست و دشمن است و هم پاداش شهادت. همه اینها را مومن واقعی از مادرش به ارث می برد. چرا که شهدا به وجه الله نظر می کنند و وجه الله چیزی جز ائمه معصومین علیهم السلام نیست.

مکتب سلیمانی به ما یاد داد که هر آنکس چشمانش با اشک بر فاطمه زهرا(س) تر شود و بااین حال خو گرفت خدا دلش را آماده حضور حضرتش خواهد نمود، واین تقارن را هم روزی او خواهد کرد.

این مکتب فاطمی است که سلیمانی ساز است، هر کس در این مکتب رشد کند نتیجه اش جز مخلص بودن و مردمی بودن و خدمت و دلسوزی و به جان خریدن آزار و اذیت ها و در آخر شهادت نخواهد بود.

امروز مکتب سلیمانی بیش از پیش ارزش خود را نشان می دهد. که می تواند چراغ راه جمهوری اسلامی و هر ایرانی باشد و فرهنگ سازی جهاد تبیین از منویات مقام معظم رهبری را در کشور تسریع بخشد‌

حاج قاسم در قسمتی از وصیت‌نامه‌اش نوشته بود:

خداوندا! ای قادر عزیز و ای رحمان رزّاق، پیشانی شکر شرم بر آستانت می‌سایم که مرا در مسیر فاطمه اطهر و فرزندانش در مذهب تشیّع، عطر حقیقی اسلام، قرار دادی و مرا از اشک بر فرزندان علی‌بن ابی‌طالب و فاطمه اطهر بهره‌مند نمودی؛ چه نعمت عظمایی که بالاترین و ارزشمندترین نعمتهایت است؛ نعمتی که در آن نور است، معنویت، بیقراری که در درون خود بالاترین قرارها را دارد، غمی که آرامش و معنویت دارد.

این راز مکتب سلیمانی است که ریشه‌اش در مکتب فاطمه زهرا سلام الله علیها است

باید در این مکتب بود و ماند تا ظهور حضرت حجت روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء

 مطالب مرتبط

لقب شهیدالقدس & قهرمان ملی بودن حاج قاسم به اعتراف منو تو & در مسیر حاج قاسم & به نیت حاج قاسم & رسالت بانوان در حفظ و نشر مکتب حاج قاسم & انتقام سخت مادران

 

 

 

سیره عملی حضرت زهرا س (قسمت۲)

حضرت زهرا(سلام الله علیها)، الگوی ایثار

ایثار، بالاترین درجه سخاوت و به معنای برتری دادن دیگران بر خود است که به مراتب بالاتر از انفاق است. به شهادت آیات قرآن و سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها)، بانوی بزرگ اسلام در همه زمینه‌ها همچون ایمان، انجام اعمال نیک، دفاع از ولایت، پرورش و تربیت فرزند و … الگو و سرآمد است.

یکی از مشهورترین داستان‌های قرآنی که در آیات ابتدایی سوره انسان است، ایثار و انفاق امیرالمؤمنین(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مِسکین و یتیم و اسیر است: «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً و غذای خود را با علاقه (و نیاز) به آن و از روی محبت خدا، به فقیر و یتیم و اسیر انفاق می‌کنند».(سوره انسان ،آیه۸)

بس که انفاق مال و جان کردی   

 آیه آمد به شأنت ای زهرا

هر یتیم و اسیر و مسکینی  

 بهره‌مند از عطایت ای زهرا

با توجه به اینکه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) الگوی جاودانه‌ای برای تمام بشریت است، با درس‌آموزی از انفاق و ایثار حضرت و به‌کارگیری آن در جوامع در هر زمان و مکان از جمله جامعه امروزی ما، می‌توان عدالت اجتماعی و اقتصادی را به دور از فاصله طبقاتی و تبعیض‌های گوناگون شاهد بود

سیره عملی حضرت زهرا س

قرنها قبل از ایجاد جنبش فمینیست و شعار زن زندگی آزادی، اسلام عزیز، زن را چنان شکوه و جلالی داد که از همان ابتدا حق مشارکت سیاسی و بیعت با رسول خدا برای وی قائل شد!زنی که می‌خواهد با پیامبر بیعت کند(به عنوان انسان حق مشارکت سیاسی پیداکند)، چند ویژگی و تعهد باید داشته باشد:یکی از مهمترین آن، تعهد به عدم قتل فرزند است!(سوره مبارکه ممتحنه)

عده ای به سخره گرفته اند که مگر امروز در این دنیای متمدن!! کسی فرزند خود رازنده به گور میکند؟! از آنجا که جامعیت قرآن و قابلیت انطباق در همه ازمنه امری مسلم است بهتر است در زندگی متمدن غور کنیم!

با این فرمول که جمعیت یکی از ارکان قدرت برای دولت‌هاست!

به موازات ایجاد سیاستهای خبیث کنترل جمعیت(اغلب با گسترش تفکر مادی گری و راحت طلبی) و دروغ بزرگ فرزند کمتر زندگی بهتر،غربالگری (مجموعه ازمایشات و سونوگرافیها جهت تشخیص سلامت جنین!) نامی آشنا در جوامع امروزی است.و اینقدر آهسته و مداوم در زندگی ما رسوخ نموده که امری بدیهی جلوه میکند! و چه هزینه هایی که بر خانواده ها و نظام اسلامی تحمیل می‌شود! و استرس های متعددی که والدین بالاخص مادر در دوران حمل که باید دوران ارامش باشد،تحمل می‌نمایند. اما اصل مطلب اینکه تابحال چند هزار، چند میلیون،چندn بچه شیعه با این دسیسه نابود شده اند؟!آنهم به بهانه احتمال و نه قطعیت!!! و درصد خطای بسیار بالا..

در نوشتار قبل عرض کردیم الد الخصام(شدیدترین دشمنان) درصدد هلاکت و نابودی حرث و نسل است! 

از طریق آزمایشات غربالگری(که بحمدالله از حالت اجباری خارج شد.اما عده ای خانواده هایی را که درگذشته غربالگری انجام نمیدادند،با برچسب ضدنظام و ضد ولی، مورد عنایت قرارمیدادند!)

اسقاط جنین(که معنای آن گاها با سقط جنین خلط میشود)، و عادی انگاری آن از اهم مصادیق سیاستهای هلاکت نسل است که توسط طواغیت و منافقین عالم رهبری می‌گردد!(بحثی مفصل است که مجالی دیگر میطلبد)

واکسنهای متعددی که از بدو تولد و به بهانه های مختلف به کودکان تزریق میشود، و شاهد ضعیف شدن نسل ها نسبت به نسل قبلی هستیم! و رشد امار ناباروری های اولیه و ثانویه که بخشی از آن را معلول تزریقات متعدد می‌دانند.(ارتباط واکسنها با رشد امار کودکان اوتیسمی در اروپا و امریکا از مهمترین موضوعات تحقیقیات علمی است)

عقیم نمودن افراد و سهل الوصول بودن لوازم پیشگیری از بارداری!

آموزش‌های پیش از ازدواج، به جای تعلیم آداب زفاف از نگاه اسلام و آثار معنوی آن، اغلب در راستای تحدید نسل و به اصطلاح تنظیم خانواده است!

خدایی کردن و تصمیم برای تولد یا عدم تولد انسانها کار بندگان نیست.در خلقت خداوند دخالت نکنیم!

البته مصادیق هلاکت نسل محدود به موارد فوق الذکر نمیباشد و در این مختصر نمیگنجد.

مرتبط با سیاستهای کاهش جمعیت مراجعه بفرمایید به کتاب بسیار ارزشمند “کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکره مسلمین” به قلم علامه محمدحسین طهرانی، که توسط نفوذ افکار و مهره های صهیونیستی در دهه ۷۰ در ایران اسلامی ما ممنوع الچاپ شد!!! در ادامه فایل پی دی اف کتاب قرار داده می‌شود.

از سیره عملی خانم حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیریم.

مبارزه با صهیونیسم فقط در فلسطین نیست..انشالله با جهاد تبیین و روشنگری، با اتحاد و همدلی و با تدبر در فرامین ولی، مسلمین جهان طرحی نو رقم خواهند زد!نظم نوین جهانی با محوریت تمدن اسلامی

شهادت حضرت زهرا افسانه یا واقعیت؟

 شهادت حضرت زهرا افسانه یا واقعیت؟

بررسی از کتب دست اول اهل سنت

برای دانلود فیلم  اینجا کلیک کنید

حیای فاطمی

? در بحار الانوار از موسى بن جعفر به نقل از اميرالمؤمنين علیهما السلام آمده است: روزى حضرت زهرا سلام الله علیها نزد پدرش رسول خدا صلی الله علیه و آله بود كه مردى نابينا وارد شد، حضرت فاطمه سلام الله علیها خود را مخفى كرد. پیامبر صلی الله علیه و آله به او فرمود: “چرا در حجاب قرار گرفتی در حالى‌که او تو را نمی‌دید؟” حضرت فاطمه پاسخ داد: “اگر او مرا نمی‌بیند، من که او را می‌بینم، و او بوى تن مرا نیز حس می‌کند.” پیامبر فرمود: “أَشْهَدُ أَنَّکِ بَضْعَةٌ مِنِّی"؛ شهادت می‌دهم که تو پاره‌اى از وجود من هستى".

? وجود حضرت زهرا سلام الله علیها آنقدر با حق منطبق است که حضرت رسول فرموده: “اِنّ َ اللهَ یَغضِبُ لِغَضَبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها” خدا با غضب فاطمه غضب کرده و با رضای او راضی می‌شود یعنی رضای فاطمه رضای خداست و غضب او غضب خداست.

? هرگاه حضرت زهرا سلام الله علیها وارد می‌شدند. پیامبر صلی الله علیه و آله از جای خود برخاسته و به استقبال دختر خود می‌رفتند و او را جای خودشان می‌نشاندند…

 شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) تسلیت باد

ولادت حضرت زهراسلام الله علیها وروز زن مبارک

تقدیم به همه زنان ومادران مهربان سرزمینم

ویژگیهای قرآنی حضرت زهرا سلام الله علیها

ویژگیهای قرآنی حضرت زهرا س مشکات الهی قرآن برای تبیین و معرفی نور خداوند، مثالی ذکر می کند: «مثل نور خداوند، مثل چراغدانی است که درون آن، چراغی گذارده باشند…»(۱).  راوی می گوید: از امام (ع) درباره این کلام الهی پرسیدم. فرمود: «آن چراغدان، فاطمه(ع) است  و آن چراغ، امام حسن (ع) و آن زجاجه (فانوس یا حباب شفاف)، امام حسین (ع) است.»(۲)  این بیان در حقیقت اشاره به جایگاه والا و متعالی فاطمه (ع) و فرزندانش در عالم تکوین و هدایت بشر دارد. ۱. «مثل نوره کمشکاة فیها مصباحٌ…»نور/۳۵. ۲. مناقب الامام علی بن ابی طالب، ابن مغازلی، بیروت، دارالاضواء، چ۳، ۱۴۲۴ق، ص ۲۶۳، ح۳۶۱.

چادر نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها ومسلمان شدن یهودیان مدینه

داستانی چادر نورانی حضرت زهرا سلام الله علیها

چادر نورانی

باصدای جیغ زن از خواب پرید

_<نور! یک نور عجیب در اتاق است!!>

مرد یهودی از خواب پرید و با شتاب به سمت اتاق رفت.چادررا که دید,همه چیز به یادش آمد.

چادر فاطمه(س)را به جای قرض به علی(ع) امانت گرفته بود.حالا نور چادر اتاق را پر کرده

بود.مرد یهودی و همسرش از تعجب و شگفت زدگی اقوامشان را خبر کردند و برای دیدن چادر

نورانی به منزل آوردند.با دیدن نور چادرفاطمه(س)هشتاد نفراز یهودی های مدینه مسلمان شدند.

بحار ج 43 ص 40 و خلاصه ای از این روایت در مناقب شهرآشوب ج 3 ص 118117 ,منتهی الآمال ص 160

حجاب رساندن زن،به مرتبه والای معنویت است

 

فاطمه، فاطمه است.

 

 

بسم الله النور بسم الله النور النور بسم الله نورٍ علی نور

براستی فاطمه کیست؟ که حتی قلمها از نوشتن اوصاف او عاجزند.

فاطمه گلواژۀ عشق است. اودخت پیامبری است که نه تنها تاریخ جزیره العرب بلکه تمام دغدغه های

فکر انسان را نیز به جنبش در آورده وآن را تا ستیغ قرن ها پرواز داد.

فاطمه همسر مردی است که قطب دیگری از اقطاب اندیشه وخطی از خطوط اصالت

ورکنی از ارکان حقیقت است وامتدادی است به درازنای ابدیت که علوم افکارش جهان را خیره ساخته

که اگر علی نبود همسری هم کفو فاطمه زهرا نبود.

وبه حکم:” لولاک لما خلقتُ الأفلاک ولولا علی لما خلقتک ولولا فاطمه لما خلقتکما”

حتی پیغمبری نبود.

ادامه »

روایت خواندنی از توجه و تأثر ویژه مرحوم آیت‌الله تبریزی در ایام فاطمیه

به گزارش فاطمی دز فقیه عالیقدر مرحوم آیت‌الله میرزا جواد تبریزی

در ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا علیها السلام

در سال 1427 ه.ق سخت بی تابی می کردند و چون کسالت داشتند،

از طرف دیگر اطرافیان برای حال ایشان بسیار نگران بودند و می گفتند

«کمی تحمل کنید، برای حالتان خوب نیست، کمتر بی تابی کنید»

ولی ایشان در پاسخ به گفتن این جمله اکتفا می کردند:

«نمی توانم، مصائب حضرت زهرا علیها السلام به قدری است که انسان

نمی تواند خود را کنترل کند…»

ایشان آن قدر بی تابی می کردند که سرانجام چشم چپ ایشان از شدت

فشار حالت غیر طبیعی پیدا کرده بود و اطرافیانشان به وضوح مشاهده

می کردند که ایشان اختیار یکی از چشمان خود را از دست داده است.

ادامه »
1 3